Deklaracja Dostępności
Zespół Szkół nr 3 im. Stanisława Staszica w Ciechanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.zs3.ciechanow.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Niektóre zdjęcia i grafiki na stronie nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
- Materiały audio lub wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.
- Niektóre linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
- Niektóre treści tekstowe występujące na stronie nie są dostępne cyfrowo np. poprzez błędne zastosowanie nagłówków.
- Część załączników występująca na stronie nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiadają ich wcale.
Nadmierne koszty:
Brak informacji o nadmiernych kosztach.
Treści nieobjęte przepisami:
Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Izabela Muczyńska — mejlowo zs3ciech@poczta.onet.pl lub telefonicznie +48 23 672 30 51.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Izabela Muczyńska pod adresem zs3ciech@poczta.onet.pl lub w siedzibie jednostki: Okrzei 6, Ciechanów
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
Budynek szkoły nie posiada specjalnych udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Szklane drzwi oraz ściany nie są oznaczone kontrastową taśmą, co może utrudniać ich dostrzeganie, zwłaszcza dla osób z problemami ze wzrokiem. W budynku są toalety na toalety na każdym piętrze jednak nie są one przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Pomieszczenia w urzędzie nie są oznaczone w sposób szczególny, ani nie wykorzystują alfabetu brajla, co może sprawiać trudności w orientacji w przestrzeni dla osób niewidomych lub słabowidzących.
Dostosowanie wejść do budynków:
Wejścia do budynków szkoły nie posiadają podjazdów dla wózków ani innej formy wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze budynku nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Po wejściu do budynku szkoły, po prawej i lewej stronie na ścianie zamieszczone są tablice informacyjne zawierające numery sal lekcyjnych oraz pomieszczeń administracyjnych.
Dostosowanie schodów:
Schody w szkole nie posiadają platformy ani podjazdów. Stopnie schodów nie są oznaczone kontrastowymi taśmami, co może utrudniać ich widoczność, zwłaszcza dla osób z problemami ze wzrokiem. Schody posiadają poręcze.
Dostosowanie wind:
W szkole nie znajdują się windy, co utrudnia dostęp do wyższych pięter, szczególnie osobom z ograniczoną mobilnością lub korzystającym z wózka inwalidzkiego.
Dostępność pochylni:
W szkole nie znajdują się pochylnie, co może stanowić utrudnienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich lub mających trudności z poruszaniem się.
Dostępność platform:
W szkole nie znajdują się platformy, które mogłyby ułatwić dostęp osobom z ograniczoną mobilnością.
Dostępność tyflomap:
W budynku szkoły nie znajdują się tyflomapy. Brak jest specjalnych map w formie wypukłej z użyciem alfabetu brajla, które mogłyby pomóc osobom niewidomym i słabowidzącym w orientacji w przestrzeni budynku.
Dostosowanie parkingów:
Parking przy szkole nie posiada wydzielonych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami. Wjazd na parking znajduje się po lewej stronie budynku urzędu. Parking jest ogólnodostępny, jednak nie ma informacji o specjalnych miejscach przeznaczonych dla petentów. W przypadku braku miejsc parkingowych na terenie szkoły, można zaparkować w pobliżu budynku, w okolicznych strefach parkingowych lub na ulicach prowadzących do szkoły.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność tłumacza języka migowego:
Tłumacz migowy nie jest dostępny
Dostępność informacji głosowych:
W szkole nie są dostępne informacje głosowe. Brak jest systemów lub urządzeń, które umożliwiałyby uzyskanie informacji w formie dźwiękowej dla osób z ograniczoną zdolnością wzroku lub słuchu.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W szkole nie są dostępne pętle indukcyjne.